
Diafilmek kicsiknek, nagyoknak: https://dydudu.hu/diafilm/diafilm.html?fbclid=IwAR21u8-fPbqEGOI1mJ7C5CaLGAKiiggiWcR4ZQfEoyF06r9CpDqg6pRwSwU
Facebook: Képrejtvények gyerekeknek
Fekete-fehér, igen-nem
Ez a klasszikus szójáték azon alapul, hogy belehajszoljuk a válaszadót bizonyos tiltott szavak kimondásába. Ketten vagy többen is játszhatják. A játék célja: A válaszoló részéről a "fekete", "fehér", "igen" és "nem" szavak kerülése a válaszban, a kérdező részéről pedig ezeknek a szavaknak a kimondatása. A játék menete: A társaság kiválasztja a kérdező és a válaszoló személyét. A kérdező felteszi az alapkérdést: "Fekete-fehér, igen-nem, mit vettél a pénzeden?", majd a válaszoló egy tetszés szerinti dolgot nevez meg, például cipőt, ruhát, játékot, CD-t, könyvet stb. A válasz alapján a kérdező a további fondorlatos kérdéseivel megpróbálja a válaszolót arra késztetni, hogy kimondja a tiltott szavakat. Ha ez sikerül neki, a válaszolónak zálogot kell adnia, és a játék egy másik válaszolóval folytatódik. Ha a kérdezőnek meghatározott idő elteltével sem sikerül kicsikarnia a tiltott választ, ő ad zálogot, és átadja a kérdezés jogát. Nagyobb gyerekek vagy jobb fantáziával rendelkezők szabadon, témától függetlenül is kérdezgethetik a játékostársukat, miközben céljuk ugyanaz: a tiltott szavak kimondatása.

Gyufásdoboz-pöckölő
Szobában, szabadban, asztalon, széken, bárhol játszható játék.
A játék célja:
A gyufásdoboz pöckölésével annak olyan helyzetbe hozása, ami a legtöbb pontértéket adja, és ezáltal a meghatározott pontszám mielőbbi elérése.
A játék kellékei:
Egy gyufásdoboz, asztal vagy szék, esetleg pad.
A játék menete:
A gyufásdobozt az asztal szélére kell helyezni úgy, hogy annak egy része túlérjen az asztal lapján, majd alulról meg kell pöckölni, hogy a levegőbe emelkedjen, ott megpördüljön és leesve valamelyik lapján megálljon.
A leesett doboz állásától függően különböző pontértékeket lehet szerezni.
Így például:
A doboz címkés oldala: 2 pont.
A doboz foszforos oldala: 5 pont.
A doboz kitolós vége: 10 pont.
A doboz alsó lapja: 0 pont.
A játékosok sorban végzik a gyufásdoboz pöckölését.
A játékba való beszállás úgy történik, ha valaki 5 pontot dob. Ezután kezdheti a játékot, amikor rá kerül a sor.
Az első játékos megkezdi a játékot, és tetszés szerinti alkalommal pöckölhet. Ha véletlenül olyan szerencsésen kezd, hogy egy 5, esetleg 10 pontos dobása sikerül, akkor ezt az eredményt nem kockáztatja, a dobott értéket beírja és a gyufásdobozt továbbadja. De ha csak egy 2 pontos dobása sikerül, akkor azt nyugodtan kockáztathatja és tovább pöckölhet, majd ha ismét dob egy kettest, ismét tovább mehet. Ha viszont a következő pöckölésnél 0 pontot dob, elveszti a 2 x 2 pontját, mert a játék szabálya szerint, aki 0 pontot dob, elveszti az adott körben szerzett pontjait. Ilyenkor a dobozt át kell adni a következő játékosnak, aki folytatja a játékot.
A játékszabályhoz tartozik még az is, hogy aki olyan rosszul végezte el a pöckölést, hogy a gyufásdoboz leesett a földre, az addig összegyűjtött összes pontszámát elveszti.
A verseny győztese az, aki hamarabb összegyűjti az előre meghatározott pontszámot.
Ki a legügyesebb tolvaj?
A játék célja: A bekötött szemű játékosnak elfogni a tolvajt, a tolvajnak pedig a legtöbb kincset összegyűjteni adott idő alatt, vagy minden kincset összegyűjteni a legrövidebb idő alatt. A játék kellékei: Egy vonalzó vagy egy bot, néhány egyszerű tárgy (kincsek), kendő, óra az időméréshez. A játék menete: A bekötött szemű játékos a kezében tart egy botot vagy egy vonalzót. A lába előtt néhány egyszerű tárgy (kincs) van a földön. Ő őrzi a kincseket. A másik játékos megpróbálja megszerezni, ellopni a kincseket úgy, hogy a bekötött szemű gyerek ne vegye észre. Ha mégis észleli a tolvajt, megérinti a vonalzóval, miközben felkiált: "Tolvaj!" Ekkor véget ér a játék, a játékosok helyet cserélnek. A játék győztese az lesz, aki adott idő (pl. 2 perc) alatt több kincset gyűjtött össze, vagy rövidebb idő alatt gyűjtötte össze az összes kincset. Játékosok száma: Ketten vagy többen is játszhatják. Ha többen vannak, több tolvaj lesz, de akkor is egyszerre csak 1 tolvaj indulhat a kincsért. Ha megszerezte, mehet a másik tolvaj.

Fúvólabda

Ezt a játékot két játékos vagy két, két-három főből álló csapat játszhatja, a futball szabályaihoz hasonlóan.
A játék célja: Megadott időn belül minél több gólt "lőni" az ellenfél kapujába.
A játék kellékei: Egy hosszúkás asztal, fejenként egy szívószál és egy pingponglabda. A kapukat az asztal két végén arra alkalmas tárggyal, például vonalzóval vagy lapos kihúzótollal ki kell jelölni. Az asztal szélét körbe is lehet keríteni, például dominókkal vagy lécekkel, hogy ne essen le könnyen a labda. Ez esetben elegendő, ha a kapuk helyét egyszerűen csak kihagyjuk.
A játék menete: A játékosok a pingponglabdát az asztal közepére helyezik, majd jeladásra a szívószállal fújva a pingponglabdát megpróbálják azt eljuttatni az ellenfél kapujába, miközben megpróbálják megakadályozni, hogy az ellenfél a saját kapujukba találjon. Gólnak számít, ha a labda áthaladt a két "kapufélfa" között.
A gólt követően ismét középkezdéssel folytatódik a játék.
Ha a pingponglabda leesik az asztalról, az ellenfél visszateszi azt arra a helyre, ahol legurult, és elvégzi a "szabadrúgást".

Tüzes kocka
Ezt a gyorsan pergő kockajátékot tetszőleges számú játékos játszhatja egy dobókockával.
A játék célja: Elkerülni az előzőleg megdobott értéket, azaz a "tüzes kocka" megdobását, ezáltal minél tovább játékban maradni.
A játék menete: A játékosok kisorsolják a kezdő személyét, aki dob a kockával. A dobott érték lesz a tüzes kocka.
Ezután a résztvevők sorban dobnak, és ha valaki megdobja a tüzes kocka értékét, kiesik a játékból.
A kör addig folytatódik, amíg már csak egy játékos marad játékban. Ő a győztes.
Több kör esetén vagy az előző kör győztese vagy az előző kört kezdő játékostól jobbra ülő kezdi a következő kört a tüzes kocka megdobásával.
Peches egyes
Ebben a játékban az a legszerencsésebb, aki minél később dob 1-est.
A játék célja: Az 1-es dobások elkerülése és a dobott értékek összesítésével minél magasabb pontszám elérése.
A játék menete: A játékosok eldöntik, hány kört játszanak, például annyit, ahányan vannak, majd kisorsolják, ki kezd. Ezután sorban dobnak a kockával. Egy-egy játékos mindaddig dobhat, amíg 1-est nem dob, majd a dobott értékeket összeadja és pontszámát feljegyzi.
A kör győztese az a játékos, aki a legmagasabb pontszámot érte el, a játékot pedig az nyeri meg, aki a körök lejátszása után a legtöbb ponttal rendelkezik.

Testnevelés másképp Mozgásfejlesztés
TABATA:
Forrás: Mozgástanítás felsőfokon - High level group on motor learning and teaching FACEBOOK CSOPORT
MI AZ A TABATA-KÖREDZÉS?
A Tabata-köredzés egy magas intenzitású, kondicionális képességeket-fejlesztő gyakorlatok keveréke, melyet könnyű követni és kiváló edzettséget nyújt. Egy "kör", az egyes feladatkártyákon szereplő összes gyakorlat elvégzését jelenti.
A lényege az, hogy amint végeztünk egy körrel, újra elkezdjük az elejétől ugyanazokat a gyakorlatokat, és elvégzünk még egy kört.
Egy feladatkártyán 6 gyakorlat van.
Az kártyán lévő gyakorlatokat Tabata módszerrel végezzük. Azaz kétféle rész váltja egymást:
- egy 20 másodpercig tartó intenzív mozgás
- és egy 10 másodperces pihenő.
Mire van szükségünk a Tabata-köredzés edzésnél?Egy feladatkártyára és az aktivitásodra!A gyakorlatokhoz nincs szükségünk sporteszközre vagy felszerelésre, csupán egy időmérőre.Sok letölthető alkalmazás, úgynevezett Tabata timer áll a rendelkezésedre, de egy egyszerű stopper is megfelel az okostelefonodon.Ezen kívül maximális erőfeszítésre és intenzitásra van szükséged, amíg a feladatot végzed.Segítséget nyújtanak a videók is:

Magyar kártya felső testes edzés

Dobókockás edzés

Fej vagy írás?

Betűzd a neved!
Társasjáték I.
Törzserő gyakorlatok
Forrás: https://www.facebook.com/groups/282973818568314/permalink/1324944374371248/
Társasjáték II.

Társasjáték III.
Szükséges eszközök: dobókocka, bábuk
Játékszabályok: hagyományos társasjáték, annyit lépünk, ahányat dobunk. A mezők különböző értékűek lehetnek: piros (3 pont), zöld (2 pont), kék (1 pont). A játékos akkor kapja meg az adott pontszámot, ha a mező feladatát végrehajtja.A játék győztese: amikor az utolsó játékos is beért a célba, a szerzett pontszámok alapján, aki a legtöbbet szerezte. + mindenki, aki teljesítette a pályát és kellemesen elfáradt. A játék játszható egyénileg, párosan vagy akár a családdal is, de mindenki a saját igényére formálhatja.


Otthoni edzésprogram gyerekeknek

Almássy Csilla
- Gerinctréning: https://www.youtube.com/watch?v=tNvS5WTEHxs&t=7s
- Irodai/ Iskolai Átmozgató torna: https://www.youtube.com/watch?v=b2kWUbJRgus
- Mini torna: https://www.youtube.com/watch?v=ruqj6A1Hk_8
- Alaptréning: https://www.youtube.com/watch?v=youKlydoNJM